Városimázs

A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory blogjának a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, értékelje a legfrissebb eredményeket, kommentálja az érdekes híreket.

Városimázs Toplista

A Városimázs Toplista a 10.000 főnél nagyobb magyarországi települések – Budapest nélküli – imázs-rangsora. Az Observer valamint az Image Factory kutatói országos sajtómegjelenések alapján készítik.

Friss topikok

Image Factory twitter

  • Hibás feed URL.

Pécs 2010: kihalt város képeivel csalogatnak

2010.01.12. 12:06 ImageFactory

Lehet, hogy túl könnyű a Pécs 2010 jelenségen elverni a port, mert a maga a kulturális főváros projekt– egy kis képzavarral élve – több sebből vérző állatorvosi ló, de számos tanulsága van a jövőre nézve. Ha a döcögő projekttől egy kicsit különválasztjuk a kommunikációs kampányt, akkor is marad elemezni való bőven. Itt van mindjárt az a televíziós reklámszpot, amely a hazai közönséget hivatott a városba csalogatni. A film problémája nem a technikai értelemben vett relatív olcsósága, hanem az ötletek, a mondanivaló hiánya és a kidolgozatlanság.

A kulturális főváros fajsúlyos témájához adná magát a nagyköltségvetésű, gyönyörű képekkel, totálokkal telepakolt film, de láttunk már fillérekből készült zseniális, figyelemfelkeltő szpotokat is. Itt azonban egyiket sem kapjuk meg: a kézikamerát imitáló, be-bemozduló kép hozná a kedves bájt és intimitást, míg a szép képek Pécset adják el (színei, amtőr feelingje, a részletekre fókuszáló közelik emlékeztetnek egy kicsit a Vodafone Kásás szpotjára). A találkozásra épülő sztori, viszont inkább a T-csoport szpotjaira hajaz, semmi esetre sem jön át, hogy az atomtámadás utáni kihaltságot idéző városban egy kulturális fiesta közepébe csöppenhet. Aztán persze lehet, hogy a készítők verziója közelebb áll a valósághoz.

Szólj hozzá!

Címkék: reklám pécs stratégia szpot pécs2010

A bejegyzés trackback címe:

https://varosimazs.blog.hu/api/trackback/id/tr991666122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.