Városimázs

A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory blogjának a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, értékelje a legfrissebb eredményeket, kommentálja az érdekes híreket.

Városimázs Toplista

A Városimázs Toplista a 10.000 főnél nagyobb magyarországi települések – Budapest nélküli – imázs-rangsora. Az Observer valamint az Image Factory kutatói országos sajtómegjelenések alapján készítik.

Friss topikok

Image Factory twitter

  • Hibás feed URL.

Vidékfejlesztés másképp II.

2010.02.01. 15:33 Image Factory

A kiváló Reimagine Rural blog – melynek feltett célja, hogy életet leheljen a vidéki business life-ba – közölt egy érdekes gyűjtést arról, hogy miért érdemes „harmadik” vagy köztes helyet nyitni egészen kis településeken is. A „third place” terminus azokra a szociális terekre utal, amelyek a munkahely és az otthon közötti teret és időt töltik ki, lehetnek ingyenes netkávézók, klubok, lényeg, hogy viszonylag kis befektetéssel tölthessünk ott időt, valódi közösségi terek legyenek, és segítsék elő a párbeszéd kialakulását, a találkozásokat.

Tipikus harmadik helyek például a hazai nagyvárosokban is terjedő nemzetközi franchise kávézók, ahol rengeteg laptopos fiatalt látunk dolgozni vagy csak netezni. A cikk érdekes érveket hoz fel amellett, hogy miért érdemes már egészen kistelepülési szinten létrehozni valami hasonlót. Persze megtérülési okok miatt ezt a new-school vidékfejlesztési kiskátét 10 ezer fő alatt nem biztos, hogy érdemes forgatni.

  1. A köztes helyek „cool”-ak. Márpedig a vidéknek is szüksége van olyan helyekre, amelyekre a fiatalok is szívesen betérnek.
  2. Segítenek beilleszkedni a közösségbe az újonnan érkezőknek. Ez például az egyre bővülő agglomerációs területeken lehet érdekes, ahová egyre több fiatal költözik ki, de nem találja a közös hangot a többiekkel.
  3. Javítják a közösség életminőségét. 
  4. Kedvezőek a turizmus számára.
  5. Jó hatással vannak az üzleti klímára. Kapcsolatokat építenek, találkozóhelyet jelentenek, és dolgozhatnak is onnan.
  6. Ösztönzik a kreativitást, ötleteket adnak,
  7. Amiért érdemes helyben megöregedni. A harmadik típusú helyek közössége hosszú távon is elkötelezett marad – ha érdemes.
  8. Munkahelyeket teremtenek.
  9. Nem helyettesíti őket a Facebook. Egyre többen vélik úgy, hogy ez a közösségi szerep a web 2.0-ás felületekre tevődik át, míg mások kitartanak amellett, hogy a „fizikai” köztes helyek megmaradnak (ti. netezni is kell valahonnan). 
  10. Beszélgetést indukálnak, amely a közösség egymás iránti bizalmának alapja. 
 

Szólj hozzá!

Címkék: stratégia fiatalok vidék

A bejegyzés trackback címe:

https://varosimazs.blog.hu/api/trackback/id/tr261720157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.