Városimázs

A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory blogjának a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, értékelje a legfrissebb eredményeket, kommentálja az érdekes híreket.

Városimázs Toplista

A Városimázs Toplista a 10.000 főnél nagyobb magyarországi települések – Budapest nélküli – imázs-rangsora. Az Observer valamint az Image Factory kutatói országos sajtómegjelenések alapján készítik.

Friss topikok

Image Factory twitter

  • Hibás feed URL.

Régiós toplista élén a magyar Detroit

2010.02.04. 16:13 Image Factory

Érdekes kezdeményezésnek lehetünk tanúi évről-évre Győrben. Simon Róbert Balázs alpolgármester most már hagyományosnak nevezhetően minden év elején sajtótájékoztatón számol be a polgármesteri hivatalnak a KSH statisztikai mutatói alapján készült elemzéséről. A Nyugat- és Közép-Dunántúl megyei jogú városainak összehasonlítása a 2008. címmel tartott idei tájékoztatón kiderült, hogy immár három éve Győr a legvonzóbb mutatókkal rendelkező város a régióban. 
 
 
 Megméretkőztek
 
Az elemzést a statisztikai adatokra adott pontértékek alapján összesítik, olyan területeket vizsgálva, mint az idegenforgalom, a munkanélküliség, az infrastrukturális fejlettség, helyi adók, szociális juttatások. Csupa releváns adattal van dolgunk, és a számítások korrektségét sem vonja kétségbe senki, komolyságát jelzi, hogy a regionális sajtó is kritika nélkül átveszi az eredményeket. Pusztán néhány fontos kérdés merül fel: milyen kommunikációs hasznot hajt Győr számára, ha a régió közismert gazdasági motorjaként triumfál a többi megyeszékhelyen? Vajon nem lenne-e érdekesebb olyan összehasonlítást látni, amely Győr kvalitásait Szegeddel, Debrecennel vagy Miskolccal veti össze (minden bizonnyal nem kellene szégyenkeznie a magyar autóipari fellegvárnak ebben a versenyben sem). És: nem lenne-e egy fokkal elegánsabb, ha ez az elemzés nem a polgármesteri hivatal, hanem valamilyen független szervezet berkeiből kerülne a nyilvánosság elé?

 

Szólj hozzá!

Címkék: győr stratégia nyilvánosság

A bejegyzés trackback címe:

https://varosimazs.blog.hu/api/trackback/id/tr361729552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.