Városimázs

A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory blogjának a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, értékelje a legfrissebb eredményeket, kommentálja az érdekes híreket.

Városimázs Toplista

A Városimázs Toplista a 10.000 főnél nagyobb magyarországi települések – Budapest nélküli – imázs-rangsora. Az Observer valamint az Image Factory kutatói országos sajtómegjelenések alapján készítik.

Friss topikok

Image Factory twitter

  • Hibás feed URL.

Vidékfejlesztés másképp III.

2010.02.09. 16:53 Image Factory

Vidékfejlesztési minisorozatunkban ismét olyan kérdéshez érkeztünk, amely a fejlett vállalkozói- és fogyasztói kultúrával rendelkező gazdaságokban nem is kérdés, hanem egy problémára adott gyakorlatias válasz. Kis internetes kereséssel a helyi termelők termékeinek/szolgáltatásainak fogyasztására ösztönző kampányok és szervezetek tömkelegének találjuk meg csalogató arculatát. Kistérségi vagy akár már kisvárosi szinten is érdemes megfontolni egy buy local kampány vagy mozgalom indítását: közösséget épít, vállalkozói kapcsolatokat alakít ki, munkahelyeket teremt, identitást nyújt – és hosszan sorolhatnánk a kommunikációs előnyöket.

Helyben adják el

Néhány ötlet az induláshoz:

  1. Keressük meg, hogy mi az, ami közös lehet a helyi üzletekben (motiváció, történet, helyi legenda, gazdasági együttműködés stb.), kerítsünk köré történetet.
  2. Találjunk ki figyelemfelkeltő és kifejező arculatot kampányunknak, olyat, amely a fiatalok érdeklődését is felkeltheti.
  3. Részletesen tájékoztassuk a helyieket a lokális fogyasztás gazdasági, környezeti, közösségi előnyeiről (részletes magyar összefoglaló itt, kicsit eltérő angol nyelvű gyűjtés és infografika itt).
  4. Ne csak POS eszközökkel, hanem központilag, az önkormányzat saját felületein is kampányoljunk a mozgalom céljai érdekében. Mutassuk be vetésforgóban a jelentős helyi vállalkozásokat.
  5. Hozzunk létre online felületet és közösségi média profilokat, csoportokat a zavartalan információáramlás, illetve a közösségi interakció megteremtése érdekében, hogy valóban közös ügy legyen.
  6. Kapcsoljuk össze a kezdeményezést helyi nemes üggyel: például az itt elköltött pénz egy részét fordítsuk a mentőszolgálat támogatására.
  7. Gyakran kérjük ki a helyiek véleményét, például arról, mely üzleteket kedvelnek.
A viszonylag egyszerű üzenet ellenére itthon nem igazán találunk markáns helyi szintű kezdeményezést. Igaz, olyan szervezetek dolgoznak, amely nem egy-egy település termelőit fogják össze, hanem országosan szerveznek fizikai vagy online piactereket a helyi termelőknek. A Helyipiac.hu például a helyi termelői szövetségek országos értékesítési pontja kíván lenni. 
 
A kisvállalkozások tekintetében két eltérő globális várakozás rajzolódik ki a buy local mozgalmakkal kapcsolatban. Egyes források 2010 egyik vezető trendjeként tekintenek a mozgalomra, míg mások – így a Wall Street Journal vitatott cikke is – a válság hatására zsugorodással számolnak. Eszerint az árérzékeny fogyasztók érdeklődésének felkeltésére a helyi boltok is specializációra és a „helyi” dimenzión túli marketing értékek hangsúlyozására kényszerülnek majd.
 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing social business vidék

A bejegyzés trackback címe:

https://varosimazs.blog.hu/api/trackback/id/tr291743113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.