Városimázs

A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory blogjának a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, értékelje a legfrissebb eredményeket, kommentálja az érdekes híreket.

Városimázs Toplista

A Városimázs Toplista a 10.000 főnél nagyobb magyarországi települések – Budapest nélküli – imázs-rangsora. Az Observer valamint az Image Factory kutatói országos sajtómegjelenések alapján készítik.

Friss topikok

Image Factory twitter

  • Hibás feed URL.

Münchenben a legjobb - és nem a sör miatt

2010.06.19. 21:42 Image Factory

München, Koppenhága és Zürich vezeti a Monocle Magazin által összeállított legélhetőbb városok sorrendjét. A legnépesebb városok közül Tokiót találták a legjobbnak: a japán főváros negyedik lett az összesített listán.

Nincs nagy mozgás a Monocle Magazin legélhetőbb városokat tartalmazó toplistáján: a tavalyi első helyről Zürich a harmadikra csúszott vissza, München pedig a negyedikről az elsőre került, így visszaszerezte 2007-ben már elnyert elsőségét. A készítők a bajor főváros eredményét a jó minőségű lakásokkal, egészségügyi szolgáltatásokkal, bővülő légi összeköttetésekkel, a vállalkozásokkal kapcsolatos attitűdökkel és környezetvédelmi kezdeményezésekkel indokolják. Közép-Európából egyedül Bécs helyezése említésre méltó: az osztrák főváros idén a nyolcadik helyet szerezte meg, igaz, a tavalyihoz képest egy helyezést rontott.

A friss TOP 25 (zárójelben a tavalyi helyezés):
1. München (4)
2. Koppenhága (2)
3. Zürich (1)
4. Tokió (3)
5. Helsinki (5)
6. Stockholm (6)
7. Párizs (8)
8. Bécs (7)
9. Melbourne (9)
10. Madrid (12)
11. Berlin (10)
12. Sydney (13)
13. Honolulu (11)
14. Fukuoka (16)
15. Genf (24)
16. Vancouver (14)
17. Barcelona (15)
18. Oslo (17)
19. Montreal (19)
20. Auckland (20)
21. Szingapúr (18)
22. Portland (-)
23. Kiotó (22)
24. Hamburg (23)
25. Lisszabon (25)

Miközben nem valószínű, hogy a listában szereplő városok közül ki-ki ne választhatná ki a saját szempontjai alapján a neki legkedvesebbet (van, akinek a szabadság fontosabb, mint a bürokratikus kötöttségek, aki a nagyvárosias nyüzsgés és kínálat helyett inkább biciklizne és szeretné, ha lenne a közelben egy tó), aközben látnunk kell, hogy a helyezések változása és különösen az első hely megszerzése önálló városmarketing értékkel bír. A Monocle oldalán szereplő videó (amely egy városon belüli szörfölési lehetőséggel kezdődik), például már önmagában egy Münchent népszerűsítő városimázs filmnek is elmehetne – azzal az előnnyel, hogy külsősök készítették. Igaz, egyelőre úgy tűnik, hogy München a hivatalos és közösségi kommunikációjában nem használja ki ezt a lehetőséget.



Hasonlóan a Mercer listájához, a Monocle minden évben elkészülő, idén négy éves sorrendjét is európai városok uralják, a TOP 10-be egyedül Tokió és Melbourne fért be Európán kívüliként, az USA-ból pedig egyedül Honolulu kapott helyet az első 25-ben. Az amerikai városok „elhanyagolásáért” már tavaly is támadták a listát.

A Financial Times beszámolója szerint idén az értékelést új szempontokkal bővítették – például a szokásos napsütéses órák száma, bűnügyi statisztikák és vállalkozás-alapítási lehetőségek mellett bevették a szempontok közé a polgármester kezdeményezéseit, valamint azt, hogy mekkora szerep jut a város utcaképének alakításában a kis, helyi üzleteknek (minél több a nagy lánchoz tartozó üzlet, annál több büntetőpont jár). Idén önálló szekciót hoztak létre azoknak a városoknak, amelyeket nem feltétlenül a kiemelkedő infrastruktúrájukról vagy közoktatásukról ismerünk, de hiányaikat mégis sikerül kompenzálniuk és élhetőbbé válniuk a szabályok „könnyedebb” alkalmazásával, alternatív gazdaság kiépítésével - közöttük említik Rió de Janeirót és Bejrútot.

Szólj hozzá!

Címkék: reklám kultúra media zöld németország egészség európa hamburg münchen nyilvánosság szpot online kommunikáció

A bejegyzés trackback címe:

https://varosimazs.blog.hu/api/trackback/id/tr412094470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.