Városimázs

A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory blogjának a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, értékelje a legfrissebb eredményeket, kommentálja az érdekes híreket.

Városimázs Toplista

A Városimázs Toplista a 10.000 főnél nagyobb magyarországi települések – Budapest nélküli – imázs-rangsora. Az Observer valamint az Image Factory kutatói országos sajtómegjelenések alapján készítik.

Friss topikok

Image Factory twitter

  • Hibás feed URL.

Mitől intelligens a város?

2010.01.28. 09:00 Image Factory

Az Intelligent Community Forum évről-évre odaítéli az Év Intelligens Közössége díjat – jelenleg Stockholm a cím birtokosa. Ősszel kihirdették a 21 esélyest, januárban pedig leszűkítették azt hétre, a májusi New York-i átadóig várhatunk a győztesre.  Három európai…

Szólj hozzá!

Címkék: stratégia eindhoven tallinn imázs dundee

Vidékfejlesztés másképp I.

2010.01.27. 14:47 Image Factory

A közösségépítés, a branding vagy a web 2.0 nem kizárólag – sőt – a nagyok játszótere. Az amerikai marketinget már évtizedek óta foglalkoztatja az a téma, ami itthon a „vidék megtartó ereje” idiómával került be a politikai szakzsargonba. Települések…

Szólj hozzá!

Címkék: kultúra amerikai stratégia vidék idegenforgalom online kommunikáció

Debreceni huszárvágta

2010.01.27. 11:51 Image Factory

A városmarketing szakirodalom nem győzi hangsúlyozni, hogy PR-szempontból mennyire fontos a városvezető imázsának építése. Nem biztos, hogy arra a módszerre gondoltak, amelynek Debrecenben lehettünk tanúi a napokban, de a város polgármestere ismét bekerült a médiába. A megyei…

Szólj hozzá!

Címkék: debrecen imázs

Zalaegerszeg oktatási profillal a nyilvánosságban

2010.01.27. 11:13 Image Factory

A napokban több oktatással kapcsolatos zalaegerszegi hír is napvilágot látott. A Budapesti Gazdasági Főiskola Pénzügyi és Számviteli Főiskolai Kar Zalaegerszegi Intézete az első éves hallgatók körében rendszeresen végzett pályaorientációs közvélemény-kutatást publikálta.…

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás stratégia zalaegerszeg

Az edmontoniak mondják a magukét

2010.01.25. 22:45 Image Factory

A kanadai Edmonton igazán élen jár az internet kiaknázása és a Web 2.0 területén. Azon gyorsan lépjünk is túl, hogy a rendkívül tartalmas honlap kapásból milyen remek benyomást kelt, és máris eljutunk ahhoz az impresszív linkgyűjteményhez, amely a város webkettes jelenlétét…

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kanadai edmonton online kommunikáció

Pázsittal a klímaváltozásért

2010.01.25. 15:01 Image Factory

A klímabarát városok újabb tételt húzhatnak ki a kommunikációs listájukról. Igaz idehaza eddig is a települések kisebb hányada kommunikálta a városi zöld szigetek jelentőségét – ha valami le van betonozva az a biztos. Ezentúl viszont tudományos tények is szólhatnak…

Szólj hozzá!

Címkék: amerikai zöld imázs

Miért menjünk Nyíregyházára?

2010.01.24. 21:46 Image Factory

Dicséretes és stratégiailag előrelátó az a kezdeményezés, amit Nyíregyházán indítottak el a héten. A város idegenforgalommal bármilyen kapcsolatba hozható intézményei együttműködési megállapodást kötöttek a turizmus közös fejlesztése érdekében. Az együttműködést…

Szólj hozzá!

Címkék: sajtó kultúra media stratégia nyíregyháza idegenforgalom

Napváros a klímaváltozás ellen

2010.01.24. 14:37 Image Factory

Hamarosan senki sem emlékszik arra, hogy a zöldek – és Európa – szerint Kína és az USA ellenállása miatt bukott el a koppenhágai klímacsúcs. Kína ráadásul ügyesen használja ki azt, hogy egyes klímabarát technikák gyártásában a világelső: ha ezt intenzív…

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: kína zöld stratégia dezhou

Toulouse Lautrec kiállítás Szegeden

2010.01.21. 19:56 Image Factory

Jól sikerült a média-kommunikációja a szegedi REÖK palota Toulouse Lautrec kiállításának. A kiadott sajtóközleményt sokan átvették, erősítve a "Szegednek gazdag kulturális élete van" üzenetet. A Toulouse Lautrec tárlat ráadásul egy olyan típusú kiállítás,…

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kultúra szeged

Híd a Tyne folyón

2010.01.19. 16:23 ImageFactory

A co-branding érdekes, de esetükben kézenfekvő formáját választották az észak-angliai Newcastle és Gateshead, a Tyne folyó két partján fekvő városai (képzeljük el az Esztergom-Párkány szitut egy 300 és egy 80 ezres város között). Úgy voltak vele, hogy a folyó két partján…

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kultúra brit stratégia

Kormányzati negyedeket vidékre is!

2010.01.19. 10:50 ImageFactory

Amint azt a 2008-as Városimázs Toplista kutatási jelentésében megírtuk, Debrecen pozicionálásának jól kitapintható eleme, hogy ellensúlyt képezzen Budapesttel szemben, a vidéki Magyarország fővárosa legyen. Erre a stratégiára kiválóan dolgozik rá a városvezető, Kósa Lajos,…

Szólj hozzá!

Címkék: politika debrecen imázs

Mennyi a munkahely, ha zöld?

2010.01.18. 15:40 ImageFactory

Az Egyesült Államok a toplisták hazája, van is alapanyag bőven. Igaz, hogy a hazai városokon igazságtalan lenne számon kérni az USA-beliekhez hasonló ötletgazdagságot, de nem szégyen tanulni, például arról, hogyan formáljuk márkává zöldtevékenységeinket. A Daily Green friss…

Szólj hozzá!

Címkék: amerikai zöld stratégia imázs

Johannesburg a kreatív toplistán

2010.01.15. 16:09 ImageFactory

Dél-Afrika fővárosa kimondottan büszke arra – és ennek kommunikácójában hangot is ad -, hogy a 2009-es Cannes Report a 10 legkreatívabb város között üdvözli. A 2009-es cannes-i reklámfesztivál eredményeire alapozott jelentés vállalatok, régiók, országok és városok…

Szólj hozzá!

Címkék: reklám stratégia imázs johennesburg

Hol vannak a magyar 2.0-s városok?

2010.01.14. 15:12 ImageFactory

Amint a tavaly novemberi városimázs konferencián sűrű bólogatások mellett mindenki elfogadta: ma egy korszerűen kommunikáló, a lakói véleményére kicsit is adó város nem mozoghat a nyilvánosságban Web 2.0-s stratégia, vagy legalábbis néhány alkalmazás készségszintű…

Szólj hozzá!

Címkék: social media stratégia online kommunikáció

Pécs 2010: kihalt város képeivel csalogatnak

2010.01.12. 12:06 ImageFactory

Lehet, hogy túl könnyű a Pécs 2010 jelenségen elverni a port, mert a maga a kulturális főváros projekt– egy kis képzavarral élve – több sebből vérző állatorvosi ló, de számos tanulsága van a jövőre nézve. Ha a döcögő projekttől egy kicsit különválasztjuk a…

Szólj hozzá!

Címkék: reklám pécs stratégia szpot pécs2010

Győr egyetemvárosi imázsát építi

2010.01.11. 17:51 ImageFactory

Izgalmas akcióba kezdtek a győri egyetemisták, amelyhez politikai támogatást is kaptak, így az Országgyűlés elé kerülhet "Magyarország egyetemi fővárosa" vándorcím, amelyet két évre nyerhet el egy vidéki város, amely teljesíti az ehhez szükséges kritériumokat.A…

Szólj hozzá!

Címkék: győr stratégia fiatalok imázs

Schirilla Kecskeméten kezdte a szezont

2010.01.11. 16:40 ImageFactory

Ifjabb Schirilla György téli úszásait mindig hatalmas médiafigyelem kíséri. Ezúttal a szezont Kecskeméten kezdte a sportember és erről sokan tudósítottak is. A kecskeméti úszás az első állomása volt a sorozatnak. A kérdés az, hogy fenntarható-e a média figyelme a következő…

Szólj hozzá!

Címkék: sport egészség kecskemét schirilla

A Quick gyorsétteremlánc első üzlete Keszthelyen nyílhat

2010.01.09. 22:00 ImageFactory

Keszthelyen nyitja második bevásárló központját egy osztrák konzorcium, amely Alphapark néven már Sopronban is jelen van. Balaton fővárosának gazdasági és turisztikai jelentőségét is jelzi, hogy egy 15 000 négyzetméteres beruházást is elbír. A legnagyobb bérlő az OBI lesz,…

Szólj hozzá!

Címkék: keszthely business

Túl sok a központi üzenete Pécs 2010-nek

2010.01.08. 15:25 ImageFactory

Pécs Linztől vette át a kulturális főváros "stafétabotját", ami stílusosan, bár mérsékelten kreatívan egy linzertorta volt.Az esemény apropóján Szalai Tamás kulturális igazgató azt mondta: Pécs a regionalizmus városa, "kulturális kapuváros" a Balkán felé,…

Szólj hozzá!

Címkék: marketing pécs stratégia pécs2010

Szekszárd a diákverés miatt került a címlapokra

2010.01.08. 15:03 ImageFactory

A kereskedelmi tévék jóvoltából lassan az egész országot foglalkoztatja a szekszárdi szakiskolában történt diákverés, amelyet egy megrázó videófelvétel is megörökít. Az ügyben már a rendőrség is nyomoz.

Szólj hozzá!

Címkék: szekszárd bűncselekmény imázs

Zalaegerszeget ajánlja a Népszabadság

2010.01.08. 14:50 ImageFactory

Zalaegeszegre csábít a Népszabadság cikke. Kedvcsináló, városimázst javító cikk, persze fura, hogy minden apropó nélkül jelenik meg egy ilyen abszolút pozitív írás.

Szólj hozzá!

Címkék: sajtó zalaegerszeg imázs

Napi menük a neten Kecskeméten

2010.01.07. 17:34 ImageFactory

Érdekes és jópofa szolgáltatásra bukkantunk a Híröshír című kecskeméti portálon. A helyi portál egy nappal korábban ismerteti a napi menüt kínáló éttermek másnapi választékát.Ez tetszik nekünk. A mezei dolgozó így eldöntheti, hogy másnap a Kisbugaci étteremben eszik…

Szólj hozzá!

Címkék: social kecskemét online kommunikáció

Együttműködés Debrecen és Balatonfüred között

2010.01.07. 17:24 ImageFactory

Ritka, de akár követendő példaként is szolgálhat Debrecen és Balatonfüred gazdasági, kulturális és marketing összefogása, amely a tavalyi év után idén is folytatódik. A városvezetők erről ma tartottak egy sajtótájékoztatót Budapesten.A sajtótájékoztatóról…

Szólj hozzá!

Címkék: kultúra debrecen balatonfüred imázs

Miskolc - szociálisan érzéketlen városvezetés?

2010.01.07. 17:02 ImageFactory

Politikai támadás, ám nem tesz jót a város imázsának az a hír, hogy a városvezetés eladja a Miskolci gyermekváros területét. Ráadásul mindezt úgy teszi, hogy nem tudja még hová fogja költöztetni az itt lakó 172 gyereket. Nagy Kálmán felvetésére a városvezetés még nem…

Szólj hozzá!

Címkék: miskolc szociális imázs

A legdrágább városmarketing - Burj Dubai

2010.01.06. 20:02 ImageFactory

A Burj Dubai a világ legmagasabb épülete, körülbelül 1,5 milliárd dollárba került, ami valószínűleg közvetlenül soha nem fog megtérülni. Városmarketing szempontból azonban rendkívül hasznos lehet Dubainak egy újabb szenzáció, bár kérdés, hogy az eddigi attrakciók mellé…

Szólj hozzá!

Címkék: dubai építészet imázs