Dél-Afrika fővárosa kimondottan büszke arra – és ennek kommunikácójában hangot is ad -, hogy a 2009-es Cannes Report a 10 legkreatívabb város között üdvözli. A 2009-es cannes-i reklámfesztivál eredményeire alapozott jelentés vállalatok, régiók, országok és városok szerint is értékeli a mustrát, és – ahogy a helyiek hívják - Joburgot San Francisco, Amsterdam, Berlin vagy Buenos Aires mellé helyezi a világ kreatív térképén.
Világ, klassz is
Az előkelő helyezést annak köszönheti, hogy a honi TBWA Hunt Lascaris Johannesburg összesen 17 cannes-i aranyoroszlánt hozott el (a BBDO és az Ogilvy is jól szerepelt). A helyi kreatívszakmai hatalmasságok persze rögvest agyondicsérték a város kedvező adottságait: gazdasági lehetőségei miatt Afrika minden részéből idejönnek a jó szakemberek; számos kultúra él együtt, forradalmi hevületben született, underground szemléletű, pezsgő, az utca tele élettel, pozitív értelemben véve harcias az üzleti környezet stb.
Az egyébként is kiváló üzleti lehetőséget jelentő foci-VB-vel együtt ez az elisemerés tovább erősíti a város „világklasszis afrikai város” szlogenje mögött meghúzódó elképzeléseket.