Amint azt a 2008-as Városimázs Toplista kutatási jelentésében megírtuk, Debrecen pozicionálásának jól kitapintható eleme, hogy ellensúlyt képezzen Budapesttel szemben, a vidéki Magyarország fővárosa legyen. Erre a stratégiára kiválóan dolgozik rá a városvezető, Kósa Lajos, aki nemcsak plebejus imázsához illő, szellemes és „tájjellegű” kiszólásaiban fricskázza meg néha-néha a budapesti értelmiséget, de interjúiban rendre hangot ad annak, hogy a fővárost vízfejnek tartja, és, ha teheti, maga sem megy oda (ld. az emlékezetes 2007 áprilisi Playboy interjút).
Kampány van, most bármit lehet mondani, de akkor miért ne olyat mondjunk, ami passzol az eddigi stratégiánkhoz – vélhették a polgármester és tanácsadói. Kósa a szokásos debreceni cívis évértékelő fórumon azt javasolta: fontos hivatalokat, minisztériumokat vigyenek vidékre, például Debrecenbe, Szegedre. Meghökkentő területfejlesztési koncepció (arról, hogy nettó hülyeség-e, ráér a politika később is vitatkozni), amely nemcsak Debrecenről szól, hanem a komplett vidéki világszemléletnek ad jól megfogható tartalmat, amin el lehet csámcsogni a médiában napokig.