Amint a tavaly novemberi városimázs konferencián sűrű bólogatások mellett mindenki elfogadta: ma egy korszerűen kommunikáló, a lakói véleményére kicsit is adó város nem mozoghat a nyilvánosságban Web 2.0-s stratégia, vagy legalábbis néhány alkalmazás készségszintű használata, de minimum egy-két ötlet feldobása nélkül.
Ehhez képest nem tolonganak azok a városok - beleértve a megyeszékhelyeket és a fővárost is - amelyek szétbombáznák a netet az új süti, a social media terén. Persze, sokmindenkinek van Facebook-oldala - itt van pl. a budapesti, amelyről nem derül ki, ki kezeli és van rajta minden a partyfotótól a ingatlanajánlóig - de az azokon folyó kommunikáció intenzitása, minősége hatalmas kérdőjelet rajzol ki.
Elég egy rövid Google keresés, és máris látjuk, hol tartanak tőlünk nyugatabbra. Toronto 2008 nyarán alakította ki webkettes stratégiáját. New York és San Francisco arra ösztönzi polgárait, hogy használják a Twittert, Boston iPhone alkalmazást programozott a lakossági bejelentések gördülékeny kezelésére. Még mindig az internet az a terep, ahol leleményességgel leküzdhető a hátrány a fejlett és a fejlődő gazdaságok között, de ezen a téren újabb digitális szakadék látszik kirajzolódni.