Városimázs

A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory blogjának a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, értékelje a legfrissebb eredményeket, kommentálja az érdekes híreket.

Városimázs Toplista

A Városimázs Toplista a 10.000 főnél nagyobb magyarországi települések – Budapest nélküli – imázs-rangsora. Az Observer valamint az Image Factory kutatói országos sajtómegjelenések alapján készítik.

Friss topikok

Image Factory twitter

Nincs megjeleníthető elem

Híd a Tyne folyón

2010.01.19. 16:23 ImageFactory

A co-branding érdekes, de esetükben kézenfekvő formáját választották az észak-angliai Newcastle és Gateshead, a Tyne folyó két partján fekvő városai (képzeljük el az Esztergom-Párkány szitut egy 300 és egy 80 ezres város között). Úgy voltak vele, hogy a folyó két partján biztos több program van, mint ha csak az egyikhez csalogatnánk a vendégeket, ja, és használjuk ki a szimbolikában, hogy van hét közös hidunk. Ettől persze még nem kellene működnie a NewcastleGateshead kezdeményezésnek – mondjuk a 2008-as kultfővárosi pályázatuk alulmaradt a Liverpoolival szemben – de úgy tűnik működik. 


Fotó: Christopher Down
 
Lassan tíz éve közös brand alatt hirdetik fesztiváljaikat (amelyből van bőven a fiatal filmestől a zeneiig, vagy a díjnyertes digitális/audio-vizuális művészetiig), szálláshelyeiket, gazdasági kezdeményezéseiket, és gyakorlatilag mindent, ami ott történik. A marketing-cél egyszerű: terjeszteni, hogy a környék világklasszisú hely élni, tanulni, dolgozni, vagy felkeresni – mindezt a kulturális turizmuson keresztül. Érdemes átturkálni a honlapot és akár csak a 2010 január-márciusi prospektusokat, hogy arculat és ötletgazdagság terén hogyan érdemes ezt csinálni.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kultúra brit stratégia

A bejegyzés trackback címe:

https://varosimazs.blog.hu/api/trackback/id/tr191684989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása