Városimázs

A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory blogjának a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, értékelje a legfrissebb eredményeket, kommentálja az érdekes híreket.

Városimázs Toplista

A Városimázs Toplista a 10.000 főnél nagyobb magyarországi települések – Budapest nélküli – imázs-rangsora. Az Observer valamint az Image Factory kutatói országos sajtómegjelenések alapján készítik.

Friss topikok

Image Factory twitter

Nincs megjeleníthető elem

Vidékfejlesztés másképp I.

2010.01.27. 14:47 Image Factory

A közösségépítés, a branding vagy a web 2.0 nem kizárólag – sőt – a nagyok játszótere. Az amerikai marketinget már évtizedek óta foglalkoztatja az a téma, ami itthon a „vidék megtartó ereje” idiómával került be a politikai szakzsargonba.


Települések külső szemmel
 
Kansasban például a Kansas Sampler Foundation szakosodott arra, hogy a helyi kistelepülések turizmusát fejlessze. Összeállítottak egy nyolcpontos checklistet, hogy könnyebben listázhassuk kommunikációs vagy turizmusfejlesztési-stratégiánk megalapozására. Nem rohanunk a falnak az újszerűségétől, de arra rámutat, hogy a legtöbb ötletet saját értékeinkből meríthetünk, és meg is lepődhetünk, mennyi kommunikációra alkalmas dolog van a környezetünkben.
  1. Építészet: miből épült, kik voltak a megrendelők és tervezők; van-e a tájegységnek speciális építészeti sémája, van-e ennek köznyelvben ismert neve stb.
  2. Művészet: helyi nevezetességek és ma élő művészek, fesztiválok, események
  3. Kereskedelem: van-e környékre jellemző gazdasági forma vagy termék, amely esetleg a város alapítása óta jelen van; vannak-e nevezetes boltok, amelyeknek messziről a csodájára járnak, mik a kereskedelem nevezetes napjai (piac, vásár stb.); van-e a település jelenében vagy történetében gazdasági sikersztori vagy éppen dráma
  4. Konyha: népi, etnikai tradíciók, ünnepekkor feltálalt speciális ételek, csak a falura jellemző különlegességek, legendás helyi étterem vagy kávézó
  5. Szokások: nemcsak a helyi legendák és néphagyományok a fontosak, hanem az olyan napi rutin is, ha pl. az itt élők az út közepén parkolnak
  6. Földrajz: szépségek és érdekességek, bringa- és túrautak
  7. Történelem: híres és hírhedett események, katasztrófák és városfejlesztő lépések; nemcsak a település, hanem az egyes emberek, családok történetei is segíthetnek
  8. Emberek: alapítók, híres, akár elszármazott személyek; azt is számba kell venni kik a közösség mai mozgatói; mit csinálnak, hogyan töltik az időt az itt élők.
Érdemes elolvasni a vidéki kisvállalkozásoknak szakmai tippeket adó Small Biz Survival elemzését, melyben az 1.200 lakosú oklahomai Okeene-re alkalmazzák a sémát.

Szólj hozzá!

Címkék: kultúra amerikai stratégia vidék idegenforgalom online kommunikáció

A bejegyzés trackback címe:

https://varosimazs.blog.hu/api/trackback/id/tr971706545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása