Városimázs

A városimázs az a kép, amely az emberek fejében él egy-egy településsel kapcsolatban. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a néhány dolog jusson eszébe róla. Legjobb, ha ez akár egy jól megfogalmazott mondatba sűríthető. Ennek jelentőségét egyre több városvezető ismeri fel, és tudatos stratégia mentén menedzseli a település nyilvánosságbeli megjelenését. Az Image Factory blogjának a célja, hogy felhívja a figyelmet a települések imázs-kommunikációjának fontosságára, értékelje a legfrissebb eredményeket, kommentálja az érdekes híreket.

Városimázs Toplista

A Városimázs Toplista a 10.000 főnél nagyobb magyarországi települések – Budapest nélküli – imázs-rangsora. Az Observer valamint az Image Factory kutatói országos sajtómegjelenések alapján készítik.

Friss topikok

Image Factory twitter

Nincs megjeleníthető elem

Filmekkel húznak bele a városok

2010.04.06. 13:41 Image Factory

Régi igazságot elevenítenek fel a napokban a hazai nagyvárosok, hiszen köztudott, hogy mozi- és televíziós filmek közvetlen támogatásával, óvatos termékelhelyezéssel felkelthetjük az érdeklődést településünk, mint turisztikai desztináció iránt, és persze a helyiek is örömmel adják tovább a hírt a készülő alkotásokról. Budapest adottságainál fogva természetes otthona akár szuperprodukcióknak is, azonban nem feltétlenül „önmagát alakítja”, volt már Berlin vagy München dublőre is, de előfordult, hogy az éledező Közép-Európa fővárosaként lényeges szerepet kapott (mint a 8MM második részében, vagy az Én, a kémben). Az alábbi – az utóbbi hetek politikai fejleményei tekintetében különösen vicces – video azt mutatja, hogy magyar produkciókban is tudott univerzális díszletté válni a város, úgy, hogy imázsa akár kedvező csavart is kaphatott. 

 

Vidéken néhány éve Csongrád párhuzamosan két produkciónak is otthont adott, itt készült az azóta is dobozban lévő Tüskevár adaptáció és a Megy a gőzös is. Az előbbinek nyilvánvalóan van pr-értéke a vadregényes Holt-Tisza reklámozásában. A március végén bemutatott Igazából apa nemcsak teljes egészében Kecskeméten készült, de a város volt a habkönnyű, romantikus vígjáték főtámogatója is. A kulturális főváros, Pécs is a filmes imázsépítés mellette tört lándzsát, hiszen márciusban nemcsak a Föld szeretője c. Zsolnay életrajzi filemt mutatták be a moziban, de az MTV nemrég sugározta a Stohl András és Alföldi Róbert főszereplésével készült – a Da Vinci-kódra hajazó – Géniusz, az alkimista című háromrészes minisorozatot (itt megnézhető mind a három rész).

A rossz magyar beidegződések révén a széria akár rosszul is elsülhetett volna, azonban nemcsak a kritikák szóltak kedvező – vagy legalább semleges – hangvételben a filmről, de a közösségi oldalakon is intenzív fórumozás indult be a témában. A köztévével koprodukcióban 250 millióból készült szuperpodukció PR-értékét majd az is befolyásolja persze, hogy milyen további felhasználási és értékesítési lehetőséget találnak a producerek. 

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing film pécs kultúra kecskemét pécs2010

A bejegyzés trackback címe:

https://varosimazs.blog.hu/api/trackback/id/tr951898740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása