Régi igazságot elevenítenek fel a napokban a hazai nagyvárosok, hiszen köztudott, hogy mozi- és televíziós filmek közvetlen támogatásával, óvatos termékelhelyezéssel felkelthetjük az érdeklődést településünk, mint turisztikai desztináció iránt, és persze a helyiek is örömmel adják tovább a hírt a készülő alkotásokról. Budapest adottságainál fogva természetes otthona akár szuperprodukcióknak is, azonban nem feltétlenül „önmagát alakítja”, volt már Berlin vagy München dublőre is, de előfordult, hogy az éledező Közép-Európa fővárosaként lényeges szerepet kapott (mint a 8MM második részében, vagy az Én, a kémben). Az alábbi – az utóbbi hetek politikai fejleményei tekintetében különösen vicces – video azt mutatja, hogy magyar produkciókban is tudott univerzális díszletté válni a város, úgy, hogy imázsa akár kedvező csavart is kaphatott.
Vidéken néhány éve Csongrád párhuzamosan két produkciónak is otthont adott, itt készült az azóta is dobozban lévő Tüskevár adaptáció és a Megy a gőzös is. Az előbbinek nyilvánvalóan van pr-értéke a vadregényes Holt-Tisza reklámozásában. A március végén bemutatott Igazából apa nemcsak teljes egészében Kecskeméten készült, de a város volt a habkönnyű, romantikus vígjáték főtámogatója is. A kulturális főváros, Pécs is a filmes imázsépítés mellette tört lándzsát, hiszen márciusban nemcsak a Föld szeretője c. Zsolnay életrajzi filemt mutatták be a moziban, de az MTV nemrég sugározta a Stohl András és Alföldi Róbert főszereplésével készült – a Da Vinci-kódra hajazó – Géniusz, az alkimista című háromrészes minisorozatot (itt megnézhető mind a három rész).
A rossz magyar beidegződések révén a széria akár rosszul is elsülhetett volna, azonban nemcsak a kritikák szóltak kedvező – vagy legalább semleges – hangvételben a filmről, de a közösségi oldalakon is intenzív fórumozás indult be a témában. A köztévével koprodukcióban 250 millióból készült szuperpodukció PR-értékét majd az is befolyásolja persze, hogy milyen további felhasználási és értékesítési lehetőséget találnak a producerek.